SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Södra Umeå Ryttarförening
Kvalitetsmärkt ridskola

Provisionsförsäljning - en del av det ideella arbetet

Alla (ridskoleryttare, ts-ryttare, anläggningskortsinnehavare) ska delta i minst en försäljning per termin 

 

Försäljningar

  • Sker minst en gång varje termin, se anslag i stallet, på hemsidan och på Facebook samt mejlutskick. Du ska delta i en försäljning per termin som ridskoleryttare, ts-ryttare eller anläggningskortsinnehavare.
  • Vid varje försäljning så är målet 7 enheter/hushåll förutom Restaurangchansen där målet är 3/hushåll.
  • Om målet inte uppnås vid ett tillfälle så går det även att sälja 7 enheter/termin.
  • Försäljning sker per familj i samma hushåll, finns det flera medlemmar i samma hushåll så behöver man bara sälja mängden för en person. (självklart får man sälja mer om man vill och kan)

Vad som ingår i det ideella engagemanget kan ändras.

 

Här nedan kan ni se vilka återkommande försäljningar vi har under året och ungefär när dom startar.

Det kan tillkomma fler försäljningar både återkommande men även enstaka, när det händer så kommer det att publiceras i nyhetsflödet.

 

Anledningen till varför vi genomför alla provisionsförsäljningarna är för att få in pengar till föreningen utan att behöva öka dom fasta avgifterna mer än nödvändigt. (Dom fast avgifterna avser bl.a. ridlektioner, anläggningskort och stallhyra.) 

 

För eventuella frågor så har vi en föreningsmail specifikt för provisionsförsäljningarna: forsaljning@sodraumearf.se

 

HÄR finns information om det ideella arbetet samt möjligheten att köpa sig fri.

SportAdmins Lagkassa

Vi använder SportAdmins Lagkassa vid försäljningar där produktföretaget inte har en egen webshop.

 

Genom att använda Lagkassan så sker betalningarna direkt och det behöver inte avsättas personal för fakturering samt att det behöver inte bli några funderingar på när fakturan kommer och/eller om den har blivit betald.

 

Då vi inte behöver avsätta personal för fakturering så står Surf för Lagkassans transaktionsavgift.

Om man väljer att inte anväda Lagkassan så får man en faktura med fakturaavgift.

 

Medlemsappen laddar ni ner här:

 

SportAdmins Medlemsapp i Google Play

 

SportAdmin Medlemsapp i App Store

 

 

 

Här hittar ni SportAdmins lathund för Lagkassa med information i både text och video:

Lathund för SportAdmins Lagkassa

 

När vi säljer via Lagkassan så kan det underlätta att skapa en QR-kod för att lättare få in och ta betalt för beställningar så här hittar ni en bra sida för att enkelt och gratis skapa QR-koder:

QR-kod från länk: Skapa QR-kod från länk i några klick | Me-QR

Bingolotter till Jul & Nyår - Start i Oktober

Julen närmar sig och vi kommer även i år sälja bingolotter till uppesittarkvällarna den 23e december och den 31a december samt bingolottos julkalender.

 

Ni hittar försäljningen i Lagkassan i SportAdmins app där ni kan genomföra köpen själva eller skicka en länk till kunden så att dom betalar själva direkt.

 

Jag har bingolotterna hemma hos mig där jag packar påsar med era beställningar löpande och tar med till stallet i samband med min egen lektion på torsdagar. 

Om era beställningar läggs in vid olika tidpunkter så kan det hända att ni får hämta ut flera påsar på Surf.

Prata med din instruktör om vars färdiga påsar hämtas ut.

 

Många köper trisslotter att ge bort just kring jul, dom personerna kan i stället stötta Surf genom att köpa en julkalender eller lott till någon av uppesittarkvällarna och ge bort.

 

Priser och vinst för varje lott/kalender:

Julkalender: Pris 100kr – vinst 50kr = 50%

Enkellott: Pris 100kr – vinst 38kr = 38%

Dubbellott: Pris 200kr – vinst 76kr = 38%

Trippellott: Pris 300kr – vinst 114kr = 38%

 

Lottyp Antal beställda Antal sålda Antal osålda  

Enkellott jul

800 425 375  
Dubbellott jul

200

60 140  
Trippellott jul 20 4 16

Väntar fortfarande på att få dom här men ska komma under v.51

syns därför inte i SportAdmins Lagkassa längre

Enkellott nyår 140 40 100  
Dubbellott nyår 20 3 17  
Trippellott nyår 10 1 9

Väntar fortfarande på att få dom här men ska komma under v.51

syns därför inte i SportAdmins Lagkassa längre

Julkalender 300 54 246  
Sverigelotten jul 100 20 80  

 

Bingolotter säljer vi via SportAdmins Lagkassa - mer information om hur det fungerar hittar ni under stycket SportAdmins Lagkassa.

Toapapper - Start i Februari & September

Vi kommer att sälja toa- och hushållspapper vi AllOffice här i Umeå.

7 balar/hushåll

 

Vi kommer att genomföra större insatser minst 2ggr/år.

 

Höstens säljperioder:

 

18e september - 11e oktober - kan börja hämtas 30e oktober

30e oktober - 15e november - kan börja hämtas den 18e november

 

OBS!!! 

UTHÄMTNING SKER ENDAST I MEDLEMMENS NAMN (dvs namnet som Lagkassan är registrerad på)

 

Men det är även möjligt att göra enstaka köp även utanför säljperioden, då gör ni köpet i Lagkassan och mailar till försäljningsmailen så att jag kan informera AllOffice om hur mycket ni har köpt.

 

Serla Miljöval Maximeter toalettpapper - 270kr/fp 
En bal innehåller 24 rullar.
• Toalettpapper är ett papper som räcker riktigt länge
• Den har fler meter på rullen än Serlas vanliga rullar
• Kompakta rullar som minskar transportbehovet
• Förpackningen är tillverkad av sockerrör, vilket naturen gillar!
Art nr 50030111

 

Serla Maximeter hushållspapper - 250kr/fp
En bal innehåller 12 rullar.
• Hushållspapper som har hela 209 smarta, korta ark som effektivt hanterar allt spill
• Den har fler meter på rullen än Serlas vanliga rullar
• Förpackningen är tillverkad av sockerrör, vilket naturen gillar!
Art nr 50020024

 

Uthämtning sker i butiken under deras öppettider där dom har en lista för att kunna se vad ni beställt och sedan bocka av vad ni hämtat, vid uthämtning så anger ni medlemmens (säljarens) namn så att dom hittar er i listan.

 

För att finnas med på listan i butiken och därmed kunna hämta ut papper så MÅSTE köpet ha gjorts i Lagkassan och ni måste ha mailat försäljningsmailen innan det går att hämta ut så att dom kan informeras.

 

Adress: Spårvägen 10 (Västerslätt industriområde)

Öppettider:

Måndag - Fredag 08:00-17:00 - Dag före röd dag stänger dom 15:00

 

Toapapper säljer vi via SportAdmins Lagkassa - mer information om hur det fungerar hittar ni under stycket SportAdmins Lagkassa.

 

Resultat

 

HT 2024

Toapapper:

Hushållspapper:

Vinst:

 

VT 2024 

Toapapper 204

Hushållspapper 95 

Vinst: 17.940kr

Ullmax - start i Oktober

Ullmax säljs på hösten, oftast från v39, med leverans innan/under höstlovet v44 - 7 paket/hushåll.

 

Länk för att registrera dig på försäljningen:

https://ullmax.app/se/sv/console/spa/login/participant

Ange SURF:s gruppkod som är 445591

 

Katalogerna dyker upp i slutet av v.38/ början av v.39 och finns att hämta i entrén.

 

Vi startar upp höstens försäljning den 23 september och den avslutas 16 oktober.

 

Ullmax säljer kläder som är funktionella, slitstarka och prisvärda, anpassade för ett liv utomhus. Ull är kärnan i produkterna de säljer, men självklart ingår även plagg i funktionsmaterial.

 

SURF erhåller 30% av allt som säljs från Ullmax.

 

Var observant på att beställningar som du själv lägger in åt dina kunder ska godkännas.

Gör kunden en egen beställning i din webbshop så behöver du som säljare inte göra så mycket mer.

Jag som ansvarig ser även om det är beställningar som inte blivit godkända och kommer då mot slutet av försäljningsperioden göra dig uppmärksammad på att de behöver godkännas.

 

Leverans sker till SURF och information skickas ut via mail när den har kommit. Varorna levereras i påsar med försäljarens namn i entrén, men du måste själv ha koll att rätt produkt hamnar hos rätt person. Det ingår även papperspåsar att fördela dina produkter i.

 

Kontaktperson för Ullmax är Elionor Gustafsson som ni når på försäljningsmailen: forsaljning@sodraumearf.se

 

New Body - start i Augusti

New Body börjar vi sälja i samband med ridskolans start för höstterminen därför varierar startdatumet - 7 pkt/hushåll.

 

Första beställningen är inskickad med följande resultat:

Antal sålda paket: 1803

Vinst: 81.764kr

 

Exakt när vi kommer att få leveransen får jag återkomma med men det bör bli någon gång under v.39

 

OBS!!

Nytt för i år är att vi kommer att ha utlämning av New Body på några fasta tider som vi informerar om när leveransen har kommit.

Vid uthämtning så kommer ni få betala via swish direkt och bockas för på en lista, detta pga att det tar för lång tid att fakturera samt att både Surf som förening och ni som medlemmar slipper fakturaavgiften.

 

Men nu är efterbeställningen igång för er som inte hann med första omgången!

 

Säljstart: Tisdag 16e september

Sista dag att beställa: Måndag 7e oktober

 

Länk för att registrera sig till försäljningen: https://portal.newbodyfamily.com/reg/TFJUJOR?ut=1_208

 

Katalogerna går att hämta i foajén utanför instruktörsrummet på Surf.

 

New Body Family består av tre delar:

New Body - Strumpor, underkläder, underställ, träningskläder m.m.

Spicy Dreams - Kryddor, oljor, marinader m.m.

Home Sermonies - Doftljust, tvålar, handdukar, handcreme, servetter m.m.

 

Vinsten till Surf för dom olika paketen är som följande:

Paket som kostar 120kr ger Surf 30kr

Paket som kostar 150kr ger Surf 37kr

Paket som kostar 180kr ger Surf 45kr

Paket som kostar 200kr ger Surf 50kr

Paket som kostar 220kr ger Surf 55kr

Paket som kostar 250kr ger Surf 63kr

 

New Body har en egen webshop vilket gör att vi inte använder oss av Lagkassan.

 

Gör gärna beställningar via New Bodys funktion Direktköp.

Det betyder att kunden betalar själv direkt i webshopen och får hem varorna inom 3-4 arbetsdagar.

 

Fraktkostnader vid direktköp:

Fraktfritt vid köp för minst 599kr

Under köp för 599kr: från 49kr

Leverans: Närmaste utlämningsställe

 

Så för att minimera antalet fakturor som ska skickas från Surf så skulle det vara väldigt uppskattat om ni kunde uppmana era kunder att göra direktköp eller att ni som säljare gör ett direktköp på era egna & era kunders produkter.

Men det går också att välja "Leverans via säljaren" vilket betyder att det beställs till Surf och ni får betala med swish när ni hämtar ut era beställningar.

 

Tips till er med Swish!
Skicka en betalförfrågan via Swish till era kunder efter dom lagt sin beställning, det blir lättare för er som säljare att hålla koll på vilka kunder som betalat och inte men det underlättar även för era kunder som lätt kan se hur mycket dom skulle betala och om dom betalat eller inte.

 

Länk till inloggningssidan: https://portal.newbodyfamily.com/login

 

Information samt formulär för byte av produkt: https://www.newbodyfamily.com/sv-se/fragor-och-svar/kund/byte-av-produkt/

 

Information samt formulär för reklamation av produkt: https://www.newbodyfamily.com/sv-se/fragor-och-svar/kund/reklamation-av-produkt/

 

Information om ångerrätt: https://www.newbodyfamily.com/sv-se/fragor-och-svar/kund/angerratt-och-retur/

 

Resultat just nu - uppdaterad 17e september

Registrerade säljare: 167

Aktiva säljare: 152

Antal sålda paket: 1803

Vinst: 81.764kr

Vindelkol - start i April

Vi säljer grillkol via Vindelkol.

7 säckar/hushåll.

 

Kolsäckarna ligger på 50L och säljs för 280kr/säck

 

Vi fick leverans på 180 säckar den 22a maj och då jag var tvungen att beställa hela pallar så har vi en del osålda säckar som går att köpa i Lagkassan, så länge det går att köpa i Lagkassan så finns det fortfarande osålda säckar.

Säckarna måste vara betalda innan dom går att hämta ut, när köpet är gjort så hämtas dom i traktorgaraget på Surf.

 

Resultat

2024 - uppdateras löpande, senast 1a augusti

Vinst: 14.160kr

Sålda säckar: 177

Osålda säckar: 3

 

Vi säljer kolen via SportAdmins Lagkassa - mer information om hur det fungerar hittar ni under stycket SportAdmins Lagkassa.

Restaurangchansen - start i Januari

Restaurangchansen beställer vi hem i slutet av januari/början av februari, det är 3st/hushåll som gäller.

 

Vi kommer att returnera överflödet av koder den 28e februari så försök att sälja så mycket som möjligt innan dess.

 

Det finns två olika alternativ att sälja:

  • Singelappen - 300kr/st
    • En person kan vara inloggad på koden
    • Går att använda i alla anslutna städer i hela Sverige
  • Familjeappen - 450kr/st
    • Fyra personer kan vara inloggade på samma kod
    • Går att använda i alla anslutna städer i hela Sverige
    • Lika många kuponger som i singelappen

Det kan vara lite knepigt att hitta vilket utbud som Restaurangchansen erbjuder på deras hemsida så här har ni en direktlänk:

Erbjudanden – Restaurangchansen 

 

Här nedan hittar ni information och säljmaterial:

Beställningslista: https://restaurangchansen.se/wp-content/uploads/Bestallningslista_RC.pdf

Säljaffisch: https://restaurangchansen.se/wp-content/uploads/Saljstod_RC_2023.pdf

Banner: https://restaurangchansen.se/wp-content/uploads/Socialamedier_2.png 

Säljguide: https://restaurangchansen.se/wp-content/uploads/Restaurangchansen_Saljguide_2023-05.pdf

 

Surfs vinst är minst 50% per såld appkod.

 

Restaurangchansen säljer vi via SportAdmins Lagkassa - mer information om hur det fungerar hittar ni under stycket SportAdmins Lagkassa.

 

Resultat:

2024

Vinst: 32.175kr

Singelappar 174st

Familjeappar 27st

 
Samarbetspartner